Vælg de rigtige medier når du skal kommunikere

Har din organisation udviklet en byggevare eller en serviceydelse eller har du gode anbefalinger eller spændende forskningsresultater, som resten af byggebranchen bør kende til? Så er det afgørende, at I formidler om det på effektiv vis. Det kræver blandt andet valg af medier, der passer til formålet, men dette valg er ikke altid nemt at tage.


 

mediekabalen 540px


 

Derfor har Værdibyg udviklet vejledningen 'Vælg dit medie' og dialogværktøjet 'Mediekabalen'. Ved at anvende 'Mediekabalen' bliver du og dine kollegaer i stand til at tage en kvalificeret dialog om, hvilke medier I skal satse på. Værktøjet er udformet som et spil, som giver mulighed for at diskutere ni forhold:

  • Hvad formidler I?
  • Hvad løser jeres produkt?
  • Hvem er jeres primære målgruppe?
  • Hvem er jeres sekundære målgruppe?
  • Hvilke medier kan I bruge?
  • Kan medierne grupperes?
  • Vend tilbage til produkt og målgruppe
  • Hvilke medier er reelt anvendelige?
  • Hvad er planen?

 


 

Du kan downloade 'Mediekabalen – Spilleplade' og 'Mediekabalen – Spillebrikker' på Værdibygs hjemmeside.

Læs i vejledningen 'Vælg dit medie' mere om, hvordan du kan bruge 27 forskellige medier i dit formidlingsarbejde.