Kend dine målgrupper i byggeriet

Mangler du brugbar viden om din målgruppes behov og ønsker, når du vil henvende dig til byggeriets parter med ny viden, serviceydelser og produkter? Så er der hjælp at hente i Værdibygs vejledning 'Kend din målgruppe'. Her får du en simpel model, som du kan bruge til at målrette og effektivisere dit arbejde gennem brug af såkaldte "personaer".

Personaer er arketypebeskrivelser af din målgruppe. Fordelen ved at bruge personaer er, at du får konkret og brugbar viden om den målgruppe, der er relevant for netop dit arbejde. Og du kan anvende metoden uanset størrelsen af dit budget.

I vejledningen kan du finde ti eksempler på personaer, der findes i byggebranchen, og som du kan bruge i dit udviklings- eller kommunikationsarbejde. Du kan også lave dine egne personaer ud fra denne model:

Personametoden 540px

Læs mere om udvikling og brug af personaer i vejledningen 'Kend din målgruppe' og se, hvordan man konkret arbejder med personaer hos DAC.