Lancering af vejledninger om samarbejde og beboerhåndtering

Kom med, når Værdibyg d. 16. juni lancerer de to første af i alt 6 nye vejledninger om renoveringsprocesser: Samarbejde og kommunikation og Håndtering af brugere og beboere.


Samarbejde og kommunikation i renoveringsprocesser
Uforudsigelighed gør samarbejdet i renoveringsprojekter særlig nødvendigt. Godt samarbejde og kommunikation kan være svært at måle udbyttet af, men det er bredt anerkendt i byggeriet, at godt samarbejde og god kommunikation mellem parterne er noget af det vigtigste for at opnå en effektiv byggeproces. Værdibyg giver i denne vejledning bud på redskaber til at skabe bedre samarbejde, kommunikation og konflikthåndtering i renoveringsprocessen.

Håndtering af brugere og beboere i renoveringsprocesser
Renoveringsprojekter adskiller sig fra nybyggeri ved, at bygningerne ofte er i brug, og derfor udgør brugere eller beboere en væsentlig dimension i byggeprojektet. Brugerne kan skabe værdi, men også udfordringer i byggeprojektet. Ved at have styr på brugerne og have en løbende formidling og dialog øges chancerne for værdiskabelse og udfordringerne begrænses. Graden af brugernes involvering og påvirkning på projektet vil variere med den konkrete sag, men brugerne er en del af byggeprocessen fra start til slut.

Vejledningen henvender sig til de professionelle parter i renoveringsprojekter, som søger værktøjer og inspiration til at organisere, planlægge og gennemføre arbejdet med brugere.


Program

  • Velkomst

  • Præsentation af de to nye vejledninger
    v/ Charlotte Krenk, Dominia, og Rolf Simonsen, Værdibyg.

  • Eksempler fra renoveringsprojekter:
    Samarbejde, kommunikation, konflikt og beboere
    v/ Entreprenør John Engelstrup, Enemærke og Petersen, og Bygherre Rolf Andersson, KAB

  • Networking

 

Tid: Tirsdag d. 16. juni 2015 kl. 14.00 – 17.00
Sted: Bygningskulturens Hus, Borgergade 111, 1300 Kbh. K
Deltagelse: Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendigt