Kend din målgruppe

d1_lancering_2

'Kend din målgruppe - 10 personaer til formidling af udvikling i byggeriet' er en vejledning i, hvordan du målretter dit udviklingsarbejde og formidler nye værktøjer til byggeriet.

Den henvender sig til alle jer i branchen, der ønsker at dele ny viden - om alt fra nye produkter og materialer til nye metoder i procesoptimering - til gavn for andre i byggeriet.


Vejledningen i 'Kend din Målgruppe"(pdf)

Postkort med 10 personaer i byggeriet (pdf)

Case: Persona-øvelse hos DAC (pdf)


Udvikling - til hvem, hvad og hvordan?
Vejledningen bygger på personas-metoden, der kan bruges til at løse følgende udfordringer:

  • Hvem er målgruppen for mine udviklingsresultater?
  • Hvad skal jeg udvikle?
  • Hvordan formidler jeg mine resultater?


5 trin til en målrettet formidling
Du kan bruge vejledningen til at udvikle personaer, der er relevante for netop dit projekt, ved at følge fem simple trin til at målrette din formidling til de rigtige.

Byggeriets 10 personaer
Du kan også lade dig inspirere af de 10 personaer, vi har udviklet, som tilsammen tegner et bredt billede af nogle af de typer, der findes i byggeriet. For at skabe overblik er de 10 personaer beskrevet kort på nogle postkort.

Vi håber, at vejledningen kan være med til at sikre, at dine resultater når ud til de helt rigtige mennesker og derude bidrager til en bedre byggebranche.


Vejledningen er udarbejdet med støtte fra Boligfonden Kuben.